Wednesday, March 24, 2010

uJiaN-uJiaN 2..~~

Banyak sungguh cabaran jadi seorang guru ni.Mau tak nye, budak2 zaman sekarang ni makin hypernakalnye...dan makin kurang dari segi akhlak..Mana taknye, guru sudah tidak dihormatinya..tapi bukan semua, masih ada segelintir yg m'hormati guru..BuKan SeNanGgg nak mendidik seseorang pelajar.....Mungkin ada guru yg b'sikap lepas tangan terutama yg telah lama mengajar..Tapi bagi saya guru ini bukan dengan sengajanya ingin bersikap lepas tangan..mungkin kerana sudah letih dan jemu utk terus mendampingi pelajar2nya..PeNattt..Betapa dahsyatnya generasi muda zaman sekarang...saya?Walaupun saya penat, tetap akan sedaya upaya m'jalankan tanggungjawab ini dengan baik..dan mendoakan anak didik saya menjadi seorang insan yg baik..amiinnn..InsyaAllah, mudah-mudahan...

Tujuan asal saya dalam post ini adalah berkenaan dengan topik ujian kpli iaitu MTest. Tahun ini tidak seperti tahun2 sebelumnya..Agak terkejut juga bila kita sudah pun selesai menempuhinya, tiba2 pulak ada orang lain yg sibuk membuat persiapan untuk mendudukinya.. Jangan terperanjat! Tahun ini ada 2 fasa untuk ujian Mtest..Fasa1 dan Fasa2..Fasa2 akan diadakan pada 27hb Mac iaitu bersamaan hari sabtu ini..Dengan berbesar hati saya di sini ingin mengucapkan tahniah bagi sesiapa yang telah berjaya dipanggil utk ujian MTEst Fasa2 ini..Semoga dapat menjawab soalan2 MTest dengan jayanya...amiinn..^^..



~usaha-> doa-> tawakal~

No comments:

Post a Comment